ads
News
Loading...

රාවණා ගැන කියවෙන අලුත්ම කතාව


ප්‍රවීණ ඉතිහාසඥ ජලිත අමරසිංහයන්ගේ ලිපියකි...

අද මාගේ ඉතිහාස අනාවරණය ග්‍රහලෝක දේවත්වයෙන් ඇදහීම සහ පුරාණ ආගම් බිහිවීම පිලිබදව පුරාවිද්‍යා අනාවරණයන් පිලිබදව වන අතර එය පුරාණ ලෝක ඉතිහාසය වේ. ලංකාවේද ජෝතිශය ඉතා ජනප්‍රියවන අතර ඒ අනුව මාගේ ගවේෂණයෙ අනාවරණය වූ කරුණු සාරාංශ ලෙස මා විසින් රචිත "රාවන උරුමය සහ තපෝරාවනය" ග්‍රන්ථය තුල110-114 පිටුවල සදහන් දේවල් මේලිපියට සාරාංශයක් ලෙස යොදාගනිමි. රාශිදොළසකි,මාස 12කි,දින 7කි,නැකත්27කි,මේ අනුව ලංකාව තුලද ග්‍රහ ශාන්තිකර්ම, බලියාගවල පුරාණ නැකත් 27ද දෙවිවරු 27 දෙනෙකි. තීමුක සක දෙවිවරු 16 කි. අෂ්ඨ ‍රාක්ෂ සහ හීං හතර ඇතුලුවමහදශා ,දෙවිවරු9 දෙනාද අන්තර් දශාද දෙවිවරුය.මේ සියල්ල ග්‍රහ පූජාවලට ගත් දුරාතීතයේ සිට පැවතෙන සිංහල ,හෙල සංස්කෘතියක් අපට පැවතී ඇත. මා අද කතාකිරීමට යන්නේ නාකියා යන අපේ වදන සහ ලෝකයේ අනුනාකි ශිෂ්ටාචාරය පිලිබදව පුරාවිද්‍යා සහ ඉතිහාස කරුණුය.මේවා උපුටාගෙන නූගතුන් ඉතිහාසය විකුර්ති කිරීමෙන් වලකින ලෙසද පාටකයන්ගෙන් ඉල්ලා සිටිමි. අනු (අක්කාඩියන් (සුමේරියානු “අහස”, “ස්වර්ගය යනු අහසේ දිව්‍යමය පුද්ගලාරෝපණයවේ. ඒ අනුවඋත්තරීතර දෙවියන්, පුරාණ මෙසපොතේමියානු ආගමේ සියලුම දෙවිවරුන්ගේ මුතුන් මිත්තෙකි. "අනු "සියලු බලතලවල උත්තරීතර ප්‍රභවය යැයි විශ්වාස කෙරිණි, අනෙක් දෙවිවරුන්ට සහ සියලු මාරාන්තික පාලකයන්ට, ඔහුව හදුන්වාදි විස්තර කර ඇත්තේ “මුළු විශ්වයම අඩංගු තැනැත්තා” ලෙසය. ඔහු "ඩ්‍රැකෝ තාරකා මණ්ඩලයේ "කේන්ද්‍රගතව ඇති උතුරු සූර්යග්‍රහණ ධ්‍රැවය සමඟ හඳුනාගෙන ඇති අතර, ඔහුගේ පුතුන් වන එන්ලිල් සහ එන්කි සමඟ, අහසේ කුටියේ තාරකා මණ්ඩල තුන නිරූපණය කරන ඉහළම දිව්‍ය ත්‍රිත්වය ලෙස පැරණිතම ලිඛිත වාර්තා අනුව දක්නට ලැබේ.ඒ ආකාරය අනුදෙවියන්ටනමස්කාර කරනු ලැබුවේ කලාතුරකිනි, ඒ වෙනුවට පුරාණ සුමේරියානුවන් ඔවුන්ගේගෞරවය ඔහුගේ පුත් "එන්ලිල් "වෙනුවෙන් කැප කරන ලදී, නමුත්, මෙසපොතේමියානු ඉතිහාසය කියනු ලැබුවේ, “ස්වර්ගීය බලය” පිලිබදවය.මිථ්‍යාවන්ගේ අනුගේ මූලික කාර්යභාරය වන්නේ සුමේරියානු ආගමේ ප්‍රධාන දෙවිවරුන් අනුන්නකිගේ මුතුන් මිත්තෙකු ලෙස ය. ඔහුගේ මූලික නමස්කාර මධ්‍යස්ථානය වූයේ "උරුක් නගරයේ "ඊනා දේවාලය වන නමුත්, අක්කාඩියානු යුගය (ක්‍රි.පූ. 2334–2154 පමණ) වන විට, උරුක්හි පුරාවිද්‍යා සාක්ෂි මතුකරගෙන තිබේ. මෙසපොතේමියානු ආගමේ දී, අනු යනු අහසේ පුද්ගලාරෝපණය, උපරිම බලය බව පෙනේ.උත්තරීතර දෙවියන්මුළු විශ්වයම අඩංගු” තැනැත්තා ය. ඔහුගේ නමේ අර්ථය “ඉහළ තැනැත්තා"යන්නයි. ඔහුගේ පුතුන් වන "එන්ලිල්"සහ "එන්කි "පිලිබදව අක්කාඩියානු භාෂාවෙන් බොහෝදේ ලියවී ඇත.ඒ සමඟ ඔහු දිව්‍යමය ත්‍රිත්ව සංකල්පයක් ඇති කළ අතර එහි අනු නියෝජනය කළේ . මේ සංකල්පය මතය.මේ සංකල්ප මතම පෙරදිග එනම් හිංදු දේව ත්‍රිත්වය එනම් බ්‍රහ්ම,විෂ්ණු, මහේෂ්වර හිංදු සංකල්පය ගොඩනැගී ඇතිබව මට මගේ පර්යේෂණ තුලින් පැහැදිලිව පෙන්වා දිය හැක. හිංදු දේව සංකල්පය මෙන්ම ඒක දේවවාදය තුලද සියලු ආගම් වල මූලාරම්භය පිලිබදව වැදගත් සාක්ෂි ජලිත අමරසිංහ වන මම සොයාගෙන ඇති අතර ඒවා ඉදිරියේදී අනාවරණය කිරීමට බලාපොරොත්තු වෙමි. "අපැහැදිලි භාවය, දිව්‍යමය" අද්භූත "අංගය වන එන්කිල් සහ එන්කි. ශ්‍රේෂ්ඨ දෙවිවරුන් තිදෙනා සහ අහසේ කොට්ඨාස තුන නම් අනු (ස්වර්ගයේ පුරාණ දෙවියා), එන්ලිල් (අනුගේ පුත්‍රයා, වාතයේ දෙවියා සහ සොබාදහමේ බලවේග සහ දෙවිවරුන්ගේ ස්වාමියා) සහ ඊ (ප්‍රතිලාභියා) අගාධ ජලයේ වාසය කළ පොළොවේ හා ජීවයේ දෙවියන්)මේ සංකල්පවල මූලික ඉගැන්වීම් වේ.බැබිලෝනිවරුන් අහස කොටස් තුනකට බෙදා ඇත: සමකයට හා රාශි චක්‍රයට බොහෝමයක් අනුගේ මාර්ගයද, උතුරු අහස එන්ලිල්ගේ මාර්ගයද, දකුණු අහස ඊආ මාර්ගයද විය.සෑම මාර්ගයකම මායිම් 17 ° N සහ 17 ° S විය.

අනු උත්තරීතර දෙවියා වුවද, ඔහුට නමස්කාර කරනු ලැබුවේ කලාතුරකිනි, ලිඛිත වාර්තා ආරම්භ වන විට, වඩාත්ම වැදගත් නමස්කාරය ඔහුගේ පුත් එන්ලිල් වෙනුවෙන් කැප කරන ලදී. පුරාණ සුමේරියානු දේවස්ථාන අනුගේ මූලික භූමිකාව වූයේ මුතුන් මිත්තෙකු ලෙස වැදුම් ලැබීමය.සුමේරියානු දේවස්ථානයේ වඩාත්ම බලගතු හා වැදගත් දෙවිවරුන් අනු සහ ඔහුගේ බිරිඳ වන කිගේ දරුවන් යැයි විශ්වාස කෙරේ.මෙම දෙවිවරුන් හැඳින්වූයේ අනුනාකි ලෙසය.එහි අර්ථය “අනුගේ දරුවන්” යන්නයි. අනුනාකිගේ සාමාජිකයන් ලෙස සලකනු ලැබුවේ කුමන දෙවිවරුන් දැයි සමහර විට පැහැදිලි නැතත්,මෙම කණ්ඩායමට “නියෝග කරන දෙවිවරුන් හත්දෙනා ඇතුළත් වේ.
1.අනු, 2.එන්ලිල්, 3.එන්කි, 4.නින්හුර්සාග්, 5, නන්තා6.උටු සහ 7.ඉනානා.
දැන් මා මේ ලිපිය ඉතා සරල කරමි.
මීට වසර 445,000 කට පමණ පෙර, විශ්වයේ වෙනත් ග්‍රහලෝකයක සිටි පුරාණ ගගනගාමීන් රත්‍රන් සොයමින් පෘථිවියට ගොඩබසින අතර කරති.
පුරාණ අනුනාකි දෙවිවරුන්ගෙන් එක් අයෙකු වන එන්කි සාමිවරයාගේ "ටැබ්ලට් දහහතර" අනුන්නකිගේ ඉතිහාසය පිළිබඳ විස්තර ලියවී ඇත.
එන්කි සාමිවරයාගේ මෙම පුවරු දාහතර ද ජීවයේ ඉස්මතු වීම පිළිබඳ දළ විශ්ලේෂණයක් සපයයි.
පෘථිවියේ ශිෂ්ටාචාරය ඇති වූ ආකාරය එන්කි සාමිවරයාගේ පුවරුවල ද සඳහන් වේ.
මෙම පුරාණ ගගනගාමීන් පෘථිවියේ එක් මුහුදකට ගොඩ බැස්ස අතර ඔවුන් එරිඩු, “දුර බැහැර නිවස” පිහිටුවා ගත්හ.
මේ පුවරු පරීක්ෂණ කල පර්යේෂක "සෙකරියා සිචින්ගේ "පරිවර්තන හා පිටපත් වලට අනුව, පෘථිවියේ ආරම්භ කරන ලද ගවේෂණාත්මක මෙහෙයුම පූර්ණ මෙහෙයුමක් බවට පත් වූ අතර එහිදී අනුනාකි පෘථිවිය, සඳ හා අඟහරු මත පවා මෙහෙයුම් මධ්‍යස්ථාන පිහිටුවා ගත්තේය.
ක්‍රමානුකූලව, අනුන්නකි මිනිස්බල හිඟය නිසා හෝමෝ සේපියන්ස් (මිනිසුන්) ලෙස හැඳින්වෙන පූර්ව ඓතිහාසික කම්කරුවන් සඳහා විලාසිතාවක් ලෙසද ජාන ඉංජිනේරු විද්‍යාව යොදා ගත්හ.මෙය සමස්ත පුරාවිද්‍යා ඉතිහාස විශ්ලේෂක නවීන ගවේෂකයන් ලොව පුරා පුදුමට පත්කර ඇත. අපගේ නූතන පුරාවිද්‍යා සහ ඉතිහාසය පිලිබදව කිසිදු විශ්වවිද්‍යාලයක මේවා හදාරනලද උදවිය නොමැති බව මා පොද්ගලිකවම දනී. ඒනිසා ඔවුන් යල්පැනගිය කරුණු නවීන ලෝකයේ ලංකාවේ දරුවන්ට බලෙන් උගන්වයි. නමුත් නූතන බටහිර ගවේෂණ පර්යේෂකයන් මේ කරුණු ඉතාමත් විද්‍යාමකව විද්වත් කතිකාවතක් ගොඩනගා සාක්ච්ජා ගොඩනගා ඇත. මන්ද බටහිර ලෝකයේ දේව සංකල්ප සමග මේ පුරාවිද්‍යා සොයාගැනීම් ඔවුගේ ආගමික ඉගැන්වීම් වල ඉතිහාසය සොයාදෙන බැවිනි. මැවීමේ එන්කි නිරූපණය කරන සුමේරියානු ටැබ්ලටය වර්තමානයේ ඉතා ජනප්‍රිය මාතෘකාවක් වේ.
ලිඛිත ඉතිහාසයට වසර දහස් ගණනකට පෙර අනුන්නකි නම් වූ පුරාණ ගගනගාමීන් පෘථිවියට ගොඩ බැස්සේය යන අදහස අනුන්නකි ගැන කතා කරන මාතෘකාව අද බටහිර රටවල විශ්වවිද්‍යාල ආචාර්ය මහාචාර්ය සහ ඉතිහාසයීගෙනගන්නා දරුවන් අතර ඉතා ජනප්‍රිය වේ.
කෙසේ වෙතත්, විවිධ පර්යේෂකයන් හා දේවධර්මවාදීන් හඳුනාගෙන ඇත්තේ ආදම් සහ ඒවගේ මැවීම, ඒදන් උයන, මහා ගංවතුර, බාබෙල් කුළුණ යන කතන්දර මීට වසර දහස් ගණනකට පෙර පුරාණ සුමේරියා හි ලියා ඇති පුරාණ ග්‍රන්ථවල සඳහන් කර ඇති බවයි. මේ පිලිබදව මාදරන්නේද එම මතයම වේ. ඒනිසාපුරාණ සුමේරියානුවන් සංස්කෘතිකමය වශයෙන් සමාජගතකල මේ ඉගැන්වීම් පෙරදිග ලෝකයට ගලාගෙන ඒම පිලිබදව මාගේ පර්යේෂණ ‍යොමුවී ඇත.
පුරාණ සුමේරියානුවන් කියා සිටින්නේ ඈත අතීතය පිළිබඳ ඔවුන්ගේ දැනුම අනුනාකිගේ ඉගැන්වීම් හා ලේඛන වලින් උපුටා ගත් බවයි. ඉදිරි ලිපියේදී සුමේරියානු පුවරු 14 සිංහල තේරුම ඉදිරිපත් කිරීමට බලාපොරොත්තු වන අතර ඉතිහාසය පුරාවිද්‍යා යන විෂයන් බොහොම පරිස්සමෙන් කතාකලයුතු අතර වර්තමානයේ ලංකාවේsuperstar බිහිවෙන ලෙස ඉතිහාසකරුවන් ලෝකයේ බිහිවී නොමැත. පුරාණ රිෂිවරුන්ගෙන් පසු ඉතිහාසය පිලිබදව ග්‍රීක ජාතිකයන් ඇතිකල පුනරුදය ලංකාව අසල්වැසි ඉංදියාවද අනාදිමත් කාලයක් විද්වත් කතිකාවතක් ලෙසම පවත්වාගෙන ගිය අතර මාද එය රාවන පර්යේෂණ ආයතනය හරහා විද්වතුන් සහ ගුරුවරුන් සමග බොහෝකාලයක් පවත්වාගෙන යනලදි.

ජලිත අමරසිංහ
රාවණ පර්යේෂණ ආයතනය
Share on Google Plus

About admin

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 Comments :